torsdag 8 augusti 2013

The end

jaha, då var det kanske dax för det sista inlägget på min lilla blogg. tack till alla er som har tittat in på den här bloggen lite då och då och läst om mitt liv på andra sidan jorden. detta år har varit det absolut bästa året i mitt än så länge 18åriga liv och jag glädjs över att jag har fått dela det med er. om ni någon gång får chans att åka på utbyte eller om ert framtida barn är äventyrslysten, skicka iväg dem på ett utbyte. i mitt perspektiv är det det bästa du någonsin kan ge ditt barn, för du ger dem ett nytt liv där de upptäcker sig själva och det kommer alltid att finnas med dem oavsett hur gamla de är. en del av mig kommer alltid höra hemma i australien. oavsett vart jag är så kommer det alltid vara mitt andra hem. 

tänk dig att du samlar ihop alla dina nära och kära, alla du känner i en enda stor klump. sen delar du den klumpen i 2 lika stora grupper. den ena gruppen stannar här hos dig och den andra blir ivägskickad till andra sidan jorden för att leva där. kan du se det? det där är mitt liv, likaså är det för alla utbytesstudenter i hela världen. 

jag har sett kängurur, koalor, badat i en underjordisk källa, fått en australisk dialekt när jag pratar engelska, varit vid operahuset, sett sydney harbour bridge, simmat i barriär revet, gått runt Uluru, åkt på rodeo, besökt en av världen 3 vackraste stränder, kastat boomarang, snärtat piskor, ridit kameler, dykit, operarat mig, fyllt 18, varit på rodeo, hört dingos yla på natten och mött hundratals nya människor. men framför allt så har jag testat mina vingar och stått på egna ben. 

catch'ya mate <3

1 kommentar:

Linda sa...

Det är grymt att du skrivit om din resa, det har varit bra för oss här hemma i lisch att veta hur du har det :)