fredag 15 februari 2013

First time in 7 months...

Idag är det första gången som jag faktiskt varit hemma från skolan eftersom jag är sjuk, sjuk för första gången på 7 månader. Ganska stolt över mig själv. Fast eftersom det har gått så lång tid så antar jag att det var därför som jag fick en sån känga nu!

Gick och la mig vid 11 och fick plötsliga smärtor runt skulderbladen, och vid 01.00 blev det för mycket så jag gick ner och väckte min första värdmamma Jenni (sov över hos dem i natt). Jag började få panik eftersom det gjorde så ont och nu stråla smärtan runt revben och magsäcken och det var lite trögare att andas, hade aldrig haft något liknande. Fick 3 smärtstillande tabletter (som inte hjälpte så mycket). Jenni ringde till nån vårdcentral och så fick jag prata med en sköterska. Hon sa att om det blev värre inom 2 timmar skulle vi omedelbart åka in till sjukhuset. Så jag gick och la mig igen för att försöka sova, men jag fick gå upp 2ggr och hänga över toaletter eftersom jag trodde att jag skulle spy. blä! Kunde inte sova på mage eftersom magen var öm, inte på sidan för då mådde jag illa och på rygg gjorde ryggen mer ont. Så ni jag ju tänka er hur underbar min natt var! Värsta natten i mitt liv. 

Och sen när jag gick upp imorse sa Jenni bara att skolan var 'out of question', så jag stanna hemma. Vågade inte käka så mycket så jag drack mest te och nu har jag äntligen börjat få tillbaka färgen i ansiktet...

Inga kommentarer: