söndag 15 april 2012

Anderstorp weekend

Har precis kommit hem från en resa på 4 tim (inklusive 1tim och 40min i Jönköping) från Anderstorp där jag har träffat en massa andra utbytesstudenter. Det var båda nuvarande utbytesstudenter och några av oss som åker i sommar. Man kan säga att vi trängde in Australien, Frankrike, Usa, Taiwan och Sverige i ett församlingshem och resultatet blev skitkul!

Först och främst så skulle vi ta oss dit och jag lämnade Lidköping kl. 12,25 och så var vi framme kl. 17,15. Men jag åkte som tur var inte ensam utan på vägen hoppade Sara (som ska till USA) och Astrid (som ska till Italien) på tåget. Kvällen blev en riktigt tjockiskväll med 3 påsar chip och dipp, godis, läsk och pizza. Inte undra på att de säger att man går upp i vikt under ett utbytessår! 

I natt såg vi på någon mysko film som hette "Machinist" som var helt knäpp typ. Så jag kan väl inte säga att jag kan rekommendera den! Och efter 5tim på ett liggunderlag så var det dax att gå upp igen för att vara klara när de "vuxna" kom och hämta oss innan vi skulle åka till Stora Mosse. Där grillade vi korv, kikade på museet och slapp precis undan innan regnet började vräka ner :) 

När vi skulle åka hem så var vi 8 st som åkte på samma buss till Jönköping och då fick vi en massa bra tips av alla nuvarande utbytesstudenter! Efter 1tim och 40min på Espresso House i Jönköping åkte de sista 5 av oss mot Skövde, där vi sa hej då till alla innan vi åkte hem. Tyvärr vet jag inte om jag kommer träffa några av de personerna igen innan de åker men den här lilla trippen har vara skitkul ändå!!!

5/5 Toasters!

Min lilla resa till och från Anderstorp

Inga kommentarer: