tisdag 9 oktober 2012

Det finns det ju ormar och spindlar!

Undra hur många gånger jag fick den responden av människor när jag sa att jag skulle åka till Australien. Så fort man säger "Australien" så tänker människor på ormar och spindlar. Men jag tänkte att jag skulle försöka få er att förstå att det inte är ormarna och spindlarna som är farliga. Visst de är giftiga och man är inte jättesmart om man går i flippflopp i högt gräs. Men läs listan nedanför och tänk efter lite...
Trafiken: varje år så rapporteras 600 000 olyckor, 200 00 skador, 22 000 skador svåra skador som kan behöva rehabilitering och 1 700 människor som omkommer i trafikolyckor.
Solen: Mer än 440 000 människor varje år diagnostiseras med hudcancer och över 1 600 av dessa människor kommer inte att överleva.
Ormar: varje år sker 500-600 sjukhusbesök p.g.a. ormbett men endast 1-2 människor dör.
Spindlar: Varje år blir 4 000 bitna av spindlar men endast 200 av dessa behöver motgift.

Förstår ni lite var jag menar? ;)

Hitta den här bland mina bilder och jag måste säga att jag
älskar den här bilden! 

Inga kommentarer: