tisdag 1 januari 2013

Happy New Year

Jaha då var det år 2013, och jorden gick inte under år 2012 så vi får nog leva lite till! Mitt nyår gick åt till att gå upp mycket tidigt (06.30) för att åka ut med värdfamiljen och åka vattenskidor för första gången i mitt liv. Eller ja, jag prova en gång när jag var liten och då lekte jag utbåt, fast jag var nog typ 8 eller nått så jag vet inte om det räknas ;) Men den här gången jag kom upp på första försöket! Weehoo! Min värdpappa sa att han hade aldrig sett någon som kom upp på första försöket och att han var väldigt stolt :) var riktigt kul! Men oj vilken träningsverk jag har i ryggen idag!!! Fy och blä!

På kvällen käka vi kina mat, kolla på sverige vs. australien i tennis (Sverige vann!), kolla på filmen Hairspray medan vi vänta på att fyverkerierna i Sydney hamnen skulle börja (visades på TV). Det var bara jag och Lexie som klara av att vara uppe till midnatt, alla andra somna i soffan ;)

Men gott nytt på er alla och du farfar, ha en jättebra födelsedag!

Läste Matildas blogg och hon hade skrivit ett rätt klokt inlägg om julhandel etc. ta gärna en titt och fundera lite på vad hon skriver. -> Länk till bloggen här <-

Flera av mina kompisar var i Sydney, är så himla avundsjuk! Fast det funka ju
att se det på TV:n oxå, men ändå ;)

1 kommentar:

matilda sa...

Gott nytt år älskade vän!! 2013 blir året jag får se min underbara kompis igen! <3