onsdag 30 januari 2013

Jaha då var det dax igen


Idag så var det första dagen i skolan efter sommarlovet, och jag måste nog erkänna att jag e rätt så nöjd med mitt sommarlov. Har innehållt så himla mycket! Gigantiska skogsbränder, torka, 45° hetta, vattenrestriktioner, extremt regn, översvämningar, åkt till : kusten, Sydney, Brisbane och Mitt ute i ingenstans, åkt på Rodeo för första gången i mitt liv, Australia Day, Country Music Festival, träffat massa snygga utbytesstudenter, vattenskidor, Boxing Day Races, spela cricket för första gången i mitt liv, gått på The OutBack Spectacular... Höll lovet verkligen bara på i 5 veckor???

Men det var inte helt fel att gå tillbaks till skolan igen, att få se alla kompisar och få en vardag igen :) Och ni måste jag sätta mig och göra Biologiläxa... 
Puss! 


Jag och min nya högtalare Ms Piggy! :)

2 kommentarer:

agnes sa...

hej,
jag ska åka till australien nu i vår/sommar och jag undrar bara hur du tycker att skolan är jämfört med sverige? är den svår? lätt? osv :) tack

Alma Tidblom sa...

Åh vad roligt att du ska till Australien! Är ett av världens bästa platser!
Jag tyckte att själva arbetet var rätt så likt men problemet var att eftersom allt är på engelska (så klart) så har de ju andra ord vilket förvirra mig lite. Men man kommer in i det relativt snabbt ;) Men skolan är mycket strängare här än i sverige, måste kalla lärare mrs och mr, får inte lämna skolan område utan en lapp från föräldrar och ett "Pass" från skolan. Fast det är inte så himla strängt, bara annorlunda ;)
Kram!