tisdag 22 januari 2013

Holiday med värdfamilj nr.1

Flög upp från Sydney till Ballina där mina första värdföräldrar hämta mig och sen körde vi till Iluka där de har en semesterlägenhet. Åkte till stranden, bada i poolen, åkte däck efter båten i floden och bada chillat med min bok. Såg delfiner i floden och en havssköldpadda när vi åkte till stranden en dag. Så underbart!!! Åkte på en hippie marknad med Ash (som bodde hos oss i Sverige) i Channon och det var typ 44° så det var liiiite för varmt för mig! Åkte in till Lismore med Jack, Joe och Tim och gick på The Hobbit i 3D :) Och de fanns en svensk tjej där oxå, Sandra, så vi satt och tjöta en bra dag om allt möjligt. Var ganska skönt att bara prata svenska men hur pinsamt det är så var det rätt svårt att prata "ren" svenska! :/

Åkte upp till The Gold Coast för en dag där vi gick til stranden och gick på The Outback Spectactular, vilket var helt magiskt! Var en hästshow som handlade om en av Australiens mest kända kapplöpningshästar Phar Lap som levde i början av 1900 talet. Samtidigt som det var lite om Australiens historia, hästan har spelat en enrom del i böndernas liv! Nästa dag åkte vi upp till Brisbane där vi gick på en A-lags fotbollsmatch, äntligen en sport som jag fattar! Och sen nästa dag var det bara att köra de 11 timmar hem till Quirindi! Easy!

Så mitt sommarlov har varit rätt så asgrymt måsta jag säga! Och imorgon ska jag åka till Tamworth för the country music festival och stanna där i några dagar men en bunt skönta utbytesstudenter! :)

Channon Markets :) SOOOO HOT!

Utsikten från vår balkong i Iluka :)

Brisbane!! :D

YEEEHAAA! 

Inga kommentarer: