torsdag 7 mars 2013

dumma citroner

Idag hade vi vår studie dag som vi har varannan torsdag och jag och Steph hjälpte till att preppa i köket inför Westpack (ett stort event som vi ska laga mat för på lördag). Vi fick rollen att "riva" av skalet och pressa citroner tillsammans med 3 andra tjejer från årskurs 10 tror jag. Jag och Steph rev citroner och de yngre pressa dem. Men på rasten stanna vi kvar (Steph, jag och en tjej som hete Jemma som oxå är i vår årskurs) och fortsatte med citronerna. Och sen såg vi att citronerna som tjejerna hade "pressat" hade knappt blivit pressade alls, så vi fick pressa om ALLA citroner och sen satte vi de andra tjejerna på ett annat område och så stod vi där och rev och pressa i typ 3 timmar!!! var la kanske en ICA kasse full :/ och jag fick 3 st. battle wounds på köpet, stackars Steph fick spring och hämta plåster till den klumpiga utbytesstudenten! ;)

Jag är sååååå trött på citroner!!!

Idag fick vi även våra skol- IDkort :) Yay!

Inga kommentarer: