lördag 8 december 2012

Mera trubbel...

Halleå! :)
Så de goda nyheterna är att internetet funkar nu på min data men jag kan inte ladda upp några bilder så jag vet inte vad som är felet! :(

I onsdags åkte jag till en BBQ på the showground, Rotary höll i det och det var en skola där på skolresa (år 9 tror jag) och det var även en finsk utbytesstudent där, Pinja. Var jättetrevlig tjej! Sen på torsdagen åkte jag med skolan runt och åkte till olika massiva gårdar här omkring Quirindi. Markerna var för stora så vi var tvungna att ta bussen runt på markerna! Var mest åker med några gårdar hade får och boskap. Sen på fredagen åkte vi till en fårgård där de visa oss hur man raka ett får och hur man vägde dem. Åkte till en av NSW storta woolsheds (ullskjul?) som kunde raka 43 får samtidigt och man rakar ju alltid fåren för hand :)

Idag har vi satt upp juldekorationerna. Jag och Lexie skruva ihop julgranen (man behövde faktiskt en instuktionsbok för en julgran!) och pynta den. Vi pynta även de nedre grenarna på ett eukalyptus-träd i bakgården  ;)

Kram och ta hand om er!

Ber om ursäkt för det där med bilderna men jag kan inte göra något :(

2 kommentarer:

farfar sa...


klarade du dej utan att bli av med lockarna som de andra fåren?

Mamsen sa...

Åh vad skönt att höra ifrån dig! a blir ju lite orolig ve du ;o)
Härligt att få åka runt och se när de klipper får. Jag hoppas du blundade hela tiden så att inte ögonen fastnade på någon snygging som klippte fåren med bruna överarmar. ;o)