tisdag 27 mars 2012

Naturens Drivkrafter

Halloj! Idag på biologin kollade vi på ett avsnitt av serien "Naturens Drivkrafter" och idag handlade det om...*trummvirvel* Australien! Om typ varför Australien har pungdjur istället för däggdjur. Hjälp vad cool natur det finns där, helt sjukt! En ödla såg typ ut som en massa gula taggar som gick omkring :) Och glöm inte kängurur och koalorna, så coola! Jag tror inte att jag riktigt har fattat vilket coolt land som jag faktiskt ska åka till om några månader. Mer än hälften av Australiens yta är täckt av öken, precis som Sverige eller hur?

Tycker verkligen att ni ska kolla in serien om ni inte har något att göra nån gång, riktigt coolt filmade! Finns på SVTplay under "Naturens Drivkrafter". Jag blir typ helt chockad över hur cool allt ät och hur det är synkat med varandra!
Hejsvejs!

(undra hur många gånger jag skrev cool i det här inlägget? )

Kolla typ på den här ödlan, hur cool är inte den?

1 kommentar:

Bengt Strandqvist sa...

Hej Alma!
Cool med alla spännande djur du ser :)
Hur går det med de små kryp jag berättade om?
/ Bengt