onsdag 7 mars 2012

Tjolahopp!

Jag heter Alma Tidblom och bor i lilla Lidköping tillsammans med min familj. För ungefär ett år sedan fick jag för mig att jag ville åka iväg som utbytesstudent till Australien. Jag har aldrig varit där och har inga släktingar där heller så ingen förstod nog varför jag ville just dit (en del gör det nog fortfarande inte), man jag var säker på min sak. Utan att riktigt veta varför.

Mina föräldrar trodde nog inte riktigt på mig när jag berättade vad jag funderade på utan trodde kanske att det bara var en grej som jag var uppe i just då. Men så småningom förstod de att jag var allvarlig och då började de diskutera fram och tillbaka om jag skulle få ansöka eller inte. Och som ni kanske förstår så sa de ja (utan någon större övertalning :) ) och nu sitter jag här.

Så jag tänkte att när jag ändå ska iväg så kan jag ju dela med mig lite om vad jag kommer att hålla på med under mitt år "in the land Downunder". Och hur gör man det om inte med hjälp av en blogg? Den kanske inte är så jättesnygg eftersom jag är ungefär lika teknisk som en get men att ha en snygg layout är ju inte riktigt meningen med bloggen :)

Ha det bäst så länge! :)

Inga kommentarer: