lördag 15 september 2012

Sydney Excursion

Torsdag 13/9:
Bussen åkte 06.45 från Quirindi High och vi kom fram till Sydney vid 12 ungefär. Vi gick till ett shoppingcenter där vi hade 2 timmar på oss att shoppa innan vi skulle köra lite lasertag (eller laserdome som vi kallar det hemma). Och vi hade skitkul! Jag var i samma lag som Loa, Ashliegh, Amy, Dayna och Leteisha (Teish) och allas västar hade olika namn. Jag var BOSS... Efter 1.5 timme gick vi till vandrarhemmet (i lite smått spöregn) och sen bar det av till Bion. Där fick vi välja om vi ville se Batman eller The Campaign, vi valde den andra eftersom den var kortare och vi ville shoppa. men det var verkligen skitkul!!! Och de hade Ben & Jerry glass (i kulor) som vi käka på bion!!!

The Crocodile Hunter
Yeah!
Fredag 14/9:
Upp, käka frukost och sen av till City Market där vi shoppa i några timmar. Fanns en marknad (familjen Tidblom: typ som de i thailand) där det fanns det mesta. köpte lite klänningar och 2 body butter. Sen när vi gick upp till de riktiga affärerna hörde vi att det var en skorea där alla skor kosta 10 dollar (typ 70SEK) så jag köpte 2 par högklackade skor :) Efter det åkte vi till Luna Park, vilket inte alls var så stort som jag hade tänkt mig. Inte ens i närheter av Liseberg. Fanns kanske 7 attraktioner? Men det var kul ändå :D Jag och Ashleigh åkte en sån där karusell som går runtruntrunt och man sitter på en häst ;) På kvällen gjorde vi oss iordning för Cirque Du Soleil och vi hade alla på oss olika klänningar med högklackat (inte killarna dock ;) ). Innan vi gick in så skulle vi gå och käka nått och jag, Loa, Amy, Ashleigh, Brock och Matt hamnade inne på en hamburgarbar. Så där satt vi i vår fina klänningar och högklackar och käka hamburgare! I alla fall så var Cirque Du Soleil helt amazing!!! Går inte att beskriva hur bra det var! Men man fick inte ta några kort eftersom de kunde leda till att akrobaterna med distraherade och skada sig. Och nu fattar jag varför de sa så ;)
Sen på natten när vi skulle sova så snarka Amy och Loa något hiskeligt så jag och Ashliegh bara låg där och vänta. Men det var verkligen så att väggarna skaka och vi kunde inte göra någonting, klockan var 2 på natten och vi var görtrötta men fick inte riktigt lov att sova...

Jag, Loa och Ashley

Amy, Loa och Tickle

På väg till Cirque Du Soleil
Loa, Brock, Ashley och Amy
Lördag 15/9:
Idag har vi i princip bara åkt buss och käkar på Donken (eller Mackers som det kallas här). Lämna Sydney vid 9 och kom hem vid 3 :)

Var en så himla roligt skolresa! Och en massa shopping blev det! Weehhoooo!!! :D

                                                               Cirque Du Soleil OVO

Inga kommentarer: