fredag 28 september 2012

Visiting Ash

Ber om ursäkt över att jag har varit lite dålig på att uppdatera men jag har varit i Goonellabah för att träffa Ash som bodde hos oss i 4 månader hemma i Sverige. Var verkligen jättekul att se henne igen och hon var sig precis lik :)

Måndag: Kom dit och Ash tog mig på en liten biltur runt i Lismore och Goonellabah innan vi åkte iväg på en övernattning hos Ash's pojkvän. Vi var 8 från början men bara 5 sov över där. Hade jättekul men somnade nästan stående! Hjälp vad trött jag var!

Tisdag: Käka frukost hos Ash's kompis Claire innan vi hämta upp Brook och Blaise och åkte till Ballina, Byron Bay och Bangalow. hög musik i bilen, fönsterrutor nervevade och alla sjöng med i låtarna (även de svenska även om de inte riktigt visste vad orden var ;) ). Sommarkänsla på hög nivå! Alla tjejerna var verkligen underbara och vi hade görsköj när vi åkte run i bilen. På kvällen gick vi ut och käka Pizza med Ash's familj. 

Onsdag: Åkte till en regnskog med Ash och Heith (Ash's pappa) och kika på ett vattenfall. Såg min första vilda orm, som var en pytonorm så den var inte giftig ;) Vid vattenfallet fanns det en liten grotta och när jag och Ash klättra förbi såg vi att det satt en man där inne och mediterade. Han såg ut ungefär som Jesus och såg ut som att han hade suttit där i 3 veckor! Åkte sen vidare till Nimbin som var världens hippieby! Överallt kunde man känna lukten av cigaretter eller hash! Men det var coolt för allt var så himla udda! På kvällen åkte vi till en strandparty men ingen tyckte att det var något vidare så vi tog bilarna och åkte till en sort labyrint vid en liten regnskog. Detta stället var egentligen stängt så v var tvungna att smyga och vara rätt tysta så att vi inte blev påkomna! Men vi sprang runt där i labyrinten i mörkret och försökte låta bli att skratta! Vi gick även genom regnskogen i kolmörkret så vi gick på led och höll varan i hand så att vi inte tappa bort nån. Sen fick vi smygspringa förbi huset för att komma tillbaka till bilarna! haha vad roligt det var! Lite halvläbbit men kul!

Jag och Ash
Vet inte om ni ser snubben bakom träden till höger men han sitter där i alla fall ;)


Nimbin

Torsdag: Bussy day! Åkte till ett vattenfall och hoppa från det. Var tvungna att gå genom någons kohage för att komma dit men att hoppa från vattenfallet var en så himla häftig känsla. Och sen var vi tvungna att klättra upp genom en spricka för att komma tillbaka till kläderna, så jag tog inte med mig min kamera ;) Sen åkte vi vidare till en liten sjö där Ash och Claire bada och Jag och Brook satt vid vattenbrynet och småprata lite. Efter det bestämde vi oss för att åkte till en strand i Ballina. Hade mitt första dopp i Aussiehavet! Fast vågorna var rätt starka så man kände sig lite som en marionettdocka! Men härligt var det! Sen åkte vi till Lismore för att köpa glass och när vi skulle åka hem så starta inte bilen. Så vi fick ringa Ash's pappa som fick komma och försöka starta bilen men sin bil men det funka inte så jag och Ash fick åkte hem med honom eftersom mina värdföräldrar skulle hämta mig snart och min mobil låg hemma hos Ash och de visste inte adressen! Gick sen ut och käka thaimat med Rob och Jenni innan vi åkte vidare till Illuka. 

Ash och Josh

Några hektiska dagar, ellerhur?! 

Inga kommentarer: