onsdag 5 september 2012

Sydney!

Mår mycket bättre idag, skypa med Emma och då blev det bättre. Är lättare att prata med någon som oxå har eller har haft sån hemlängtan. Idag håller jag i alla fall på och bakar kolakakor (ska göra 2 satser eftersom de försvinner på ett dygn typ;) ) och ska sen sätta mig på gräsklipparn och skumpa runt i trädgården. 

I Fredags åkte jag till Sydney med Rob och Jenni för att stanna hos Jennis syster Leonie (som äger 2 hus i Sydney och ett mellan Sydney och Canberra?!) och hon och hennes partner Julie var helt underbara människor! Leonie laga jättegod  och nyttig(som i mitt fall inte kan skada) mat, Moms! På Lördagen gick vi på ett bröllop vid en fyr och det var hawaiitema, bruden hade flippflopp på sig :) Efter det åkte jag och käka lunch med Julie och sen hjälpte vi Leonie hemma i trädgården och samla ved. På Söndagen hämta vi Tess på flygplatsen och åkte sen för att hitta en balklänning till Tess. Hitta ingen första dagen. på Måndagen var det dax för Tess nominering så vi åkte till Utbildningsdepartementet och kolla på "mottagningen". Det var 34 ungdomar från hela NSW och några hade åstakommit så mycket och de är bara 18 år. Tess har mött drottningen, en tjej hade sett Obama och en annan hade samlat ihop 12000 dollar (84000 SEK) till tsunamin i Japan. Sen återgick vi till vårt letande efter en balklänning och vi hitta en kl. 17,26 och butikerna stängde 17,30! Men vi hitta den och den var jättefin. Vi kom hem till Quirindi vid 22,30 samma kväll.

Igår skumpa jag omkring på gräsklipparn och skypa med familjen i 1.5 timmar :) Plus att jag tog en powerwalk/joggingtur, känner mig ganska stolt!
Fyren där bröllopet var
  

Bröllopet

Bröllopstårtan :) Cool va?
                             
                                                             Ehh...... Fint va???

Världens gulligaste kille stod mitt i Sydney och spela fiol

Mina värdföräldrar (nr.1) Rob och Jenni

Operahuset

Operahuset

Min rektor, Tess och nån dam utbildningsdepartementet
När Tess fick sin nominering (var 40 elever i hela NSW)

Åkte över Sydney Harbour Bridge
Tjing Tjong Långkalsong!

Inga kommentarer: