söndag 30 september 2012

Illuka med Rob & Jenni

I torsdags kom ju Jenni och Rob och hämta mig från Ash och så åkte vi till Illuka där de har en sommarlägenhet. Precis vid vattnet. Det var kolmörks när vi kom dit och jag trodde att vi var kanske 1km från vattnet men nej då! När jag skulle gå ut och äta frukost så ser jag genom de stora fönstren att havet var bara 10m bort. Fick en liten halvchock där men jag mår fint ;)

På fredagen åkte vi runt i Illuka och städerna runt omkring. Rob fick för sig att vi skulle köra lite längs stranden, på stranden. Men han kolla inte hur mjuk sanden var så vi körde fast och bilden låg där som en strandad val. Fast det finns ju definitivt värre platser att köra fast på ;) Käka lunch på en pub med världens havsutsikt, det var nästan löjligt!!!Och sen på kvällen kolla vi på Arn Tempelriddaren, som jag hitta liggande under TV:n. De hade aldrig sett filmen och blev ganska imponerade när jag sa att delar av filmen var inspelad i närheten där jag bor ;) OCH de tyckte att filmen var jättebra!!! :D


Försöker att få loss bilen vilket inte gick så jättebra ;)
När vi åkte hem så stannade vi vid The Big Bananan som är en gigantisk banan i plast där Rob och Jenni köpte glass och jag köpte en frusen banan doppad i choklad och nötter. Mums!!! Vi stannade även till vid en lien marinpark där vi såg att det skulle vara en delfinshow om 20 minuter. Tog foto när jag blev pussad av en delfin och ett när jag blev pussad av en säl (eller sjölejon, är inte säker söt var den i alla fall). Men bilden med sälen blev ganska dålig så vi köpte inte den. Delfin/säl showen var jättebra! Vi gick även till en ormshow där en man höll på med ormar och berättade vad man ska göra och man möter en orm eller om man blir biten av en, vilket i mitt fall inte kan skada att veta ;) Han hade även en liten salvattenskrokodil, som är en av Australiens farligaste djur. Tog kort med en pytonorm och med den lilla saltvattenskrokodilen. Med andra ord så var det en mycket lyckad dag / helg!!!


Jag framför ett sockerrörs plantat

The Big Banana

Min frusna banan med choklad och nötter

Sälen Elle på shown

Delfinshow

Ormmannen med saltvattenskrokodilen

Delfinpuss = Lycklig tjej! 

Jag och lilla krokodilen
(ser ni att den har ett band runt käkarna? )

Jag och Rob med den svarthövdade pytonormen

Min värdmamma Jenni med får en sälpuss

Inga kommentarer: