måndag 23 juli 2012

Första dan i skolan

Idag var första dan i skolan :) Hjälp va annorlunda allt är!!

Åkte dit vid 9 och mötte rektorn innan jag valde ämnen. Jag läser, Society & Culture, Math (advanced), English (standard), Physics, Biology och Textile :) Sen gick jag och Jack runt för att få ett dokument signerat av alla lärare innan det var dax för rast. Alla har rast samtidigt så det är en klocka som ringer ut och in till rast. Det är väldigt viktigt att du sitter vid "rätt" bord med ditt gäng. Jag sitter vid Jacks bord där hans gäng är och alla är jättetrevliga, speciellt tjejerna :) kanske runt 15 personer. Bredvid oss sitter "the farmers" etc.
Man har 4 perioder varje dag och idag hade jag Society & Culture, Physics och Textile (eftersom vi var tvungna att signera dokumentet missade vi första perioden).

Alla var jättetrevliga och allt var görbra men det är så himla annorlunda!!! Dagen lunch (som jag fick av min värdmamma Jen) bestod av: 2 små kycklingwraps (görsmå), 2 vita kex med jordnötssmör, 2 chokladkakor, konserverad frukt och äppeljuice.... Jag kommer se ut som en boll när jag kommer hem!!! Min lunch var ändå ganska nyttig jämfört med andra som typ käka chips och godis ;)

Jaja ha det bäst så länge!!! :)

Biltur genom Quirindi (vy från huset )

Biltur: Utkiksplats över Quirindi, vackert va? :)


1 kommentar:

Papsen sa...

Det är väl som en "vanlig" Alma lunch eller????