söndag 1 juli 2012

Surprise!!!

Ja som ni vet så kom ju Malin och Matilda och hämta mig igår och sa att vi skulle gå på en promenad. Och när vi hade kommit en liten bit så fick jag ta på en ögonbindel och stora hörlurar med Rock Klassiker i. Och sen gick vi, och gick och gick. Sen kom det ju några vattenpölar i vägen + några trottoarkanter. När vi kom fram till vår destination tog de av mig ögonbindeln och hörlurarna och där stod det en massa människor med glas i händerna och skrattade. Nästan hela släkten, nästan hela klassen, familjen, vänner från kyrkan, övriga vänner, grannar ect. En massa folk!

Sen drog det igång med tipspromenad, kramhörna, bokskrivande, kramar, bandknytning (blått=familj, rött=vän, vitt=kyrkan, AUSSIEFÄRGER), god mat och livemusik. Olle och hans kompisar spelade 5 låtar innan maten och 4 till innan efterätten. Sen sjöng Olle och Julia "Kärleksvisan" och då började tårarna långsamt rinna. Malin satt i mitt knä och vi torkade bort smink på varandra... Det var jättefint!

Många av gästerna hade med sig någon form av present vilket jag inte var alls beredd på. Men vad var jag egentligen beredd på? Jag fick bl.a. brev, godis, minnen, foton och överlevnadskit. +  några brev som jag inte får öppna förrän jag är i Aussieland.

De flesta som var där kommer jag inte hinna träffa innan jag åker så det var verkligen jättekul att de
kom dit! Blev bara lite sorgset när vi skulle säga hej då bara. Men jag kommer ju tillbaka om ett år ;)

Ni som var där, Tusen tack för allt!!! Det betyder JÄTTEMYCKET att ni åkte dit för min skull! Några ändå från skåne :) Tack och kram på er! :D

Charmigt va? Ganska bra musik dock ;)

Marita hade gjort en miniatyr av vårt hus i papper!

Jag och min yngsta kusin Gustav



Olle & Julia sjunger "Kärleksvisan"

Emma (som ska till USA på utbyte), Julia & Sofia


Om någon ställde sig och viftade med flaggan så skulle jag gå dit och krama personen :)


Malin och Matilda skriver i "hälsningsboken" som alla skrev i

Ulla, Jag & Birgitta






1 kommentar:

Anonym sa...

Hej kusin!
Hörde att du hade en riktig toppenkväll. Roligt att festen lyckades hållas hemlig då det var så många som kom! Vi hade gärna velat komma för att träffa dig och alla andra, men som du vet är det nära nu. :-)

Stor kram o njut av ditt år!
Johanna m familj