måndag 30 juli 2012

Rotarymöte

Kom precis hem från mitt första Rotarymöte här i lilla Quirindi. Alla var jättetrevliga och maten var oxå helt okej. Desserten däremot var alldeles för söt! Det var något typiskt Australiskt så självklart var jag ju tvungen att smaka och det var typ som lite stelnad marängsmet med grädde till. Nja, inte riktigt i min smak ;)

Var ute och gick med Tess i typ 50 min idag och kika efter kängurur (förra gången såg vi massor) men vi såg typ bara 2 st. det är nog för kallt för dem idag ;) men vi såg solnedgången dock och det gjorde att allt i naturen blev jättevackert! I alla fall imorse på "Roll call" (en grupp man går till innan man börjar skolan 8,50-9,10, där man egentligen ska läsa en bok men alla pratar med varan istället) så skulle vi ha det ute på skolgården. Detta gör vi varje måndag. Alla står med min RollCall och rektorn pratar lite och sen vänder man sig mot flaggan när det hissas upp. Men eftersom det var första gången för mig så hittade jag ju så klart inte min grupp så jag ställde mig bara nån stans och så ser jag att lärarna går och "prickar av alla" i gruppen och jag var ju inte med min grupp. Yay! Ne men det löste sig sen (min grupp stod ju bredvid den grupp som jag hoppa in i!) :)

Några brevlådor som vi åkte förbi igår när vi var ute med bilen och Jack övningskörde
Coola va?! :D

Bild från idag när jag och Tess var på en promenix

Inga kommentarer: