onsdag 25 juli 2012

Love it!!!

Hi guys! ne men allvarligt, min svenska börjar redan slacka efter :S prata med mamma och pappa häromdan och min mening lär ungefär så här: "och sen var en av Tess friends här". WHAT????? Och jag tänker på engelska oxå och måste tänka mig för om det ska bli så svenska ;) Ops!

Gud jag trivs verkligen här! I början hade jag ganska mycket hemlängtan och grät en del men nu älskar jag verkligen det här stället! Alla i skolan är toppen, de är skitroliga och det går inte en enda rast utan att man skrattar ;) Värdfamiljen är oxå super! Åh vad jag trivs med att bo hos de här människorna! De är helt underbara! :D Jag och Tess kom precis in från en promenad och vi såg en massa kängurus och wallabys! Var typ 10 meter ifrån dem men sen hoppa de iväg. Man har respekt för dem men de är ju så himla söta :) Tess berätta att deras förra grannen hade fött upp en unge vars mamma hade blivit överkört så de "adopterade" ungen och den bodde där tills den dog. Hur gullit är inte det?

Australiensare:
- Går med skor inne
- Har kaffe i tepåsar?
- Har ostskivor inplastade i små fickor
- Äter chips till lunch
- Drinker massor med te!
- Har ingen isolering i husen så det finns fläktar i varje rum eftersom de blir så himla kalla annars, går de till teatern så tar de med en filt
- Åker bil överallt, vi kan lätt gå till skolan varje dag men vi tar bilen
- Kör bil där de har druckit? (Mamma freaka inte ut!) <- fattar ni vad jag menar med min svenska?
- Har inte spotify?!
- (Ungdomar) pratar mycket om sex samt kön

Egentligen ska jag plugga men jag sitter och käkar Polly istället :)
Mycket roligare (och godare, mindre nyttigt) :D

4 kommentarer:

mams sa...

Pratar de sex och kön ?!?? Vad skönt att du kommer ifrån våran fantastiska familj så du har med dig en del i bagaget. Hur är det med dåsen. ;o)

mamsen sa...

det är bra plugga inte för mycket. Det kan du gör hemma. Är det svenska polly ?

Bell :) sa...

Åh vad avis jag blir! Verkar som du har det jättebra! :D

Alma Tidblom sa...

Mamma! Haha love you too! :)
Ja jag köpte dem på arlanda ;)