måndag 20 augusti 2012

Inte min dag

Idag har verkligen inte varit min dag. Gick till kontoret efter matten med Jack och Brodie för att lämna in pengar till skolresa till Sydney och vi var på väg ner för trappan när, ja ni kan la gissa vad som hände. På något sätt så tappade jag balansen så jag vingla till men återfick nästan balansen men min väska som vägde typ 8kg idag tyngde ner mig så "floff" så sitter Alma i trappen och ser förvånad ut. En äldre lärare (gubbe) springer fram och frågar om jag är okej och jag bara halvskrattar och säger att jag mår bara fint. Brodie kollade på min som om jag var ett spöke typ , haha :) Ne jag tror att de trodde att jag skada mig eftersom trappan är av skrovlig sten/grus. Så nu har det dagen jag väntat på kommit, den dagen då jag snubblar i trappen p.g.a. av kjolen. Så tada!

Hade även min redovisning i Samhällskunskap idag och det gick nog ganska bra. Sen så fick jag göra vad jag ville på fysiken (var enda eleven) eftersom jag förhoppningsvis ska byta från fysik till hemkunskap. 

Sen på vägen hem (detta är inte riktigt en dålig grej) så fick jag ligga i kofferten. nej inte en sån där miniliten koffert utan Tess hade fällt ner alla säten för att få plats med sitt bildarbete (en stor låda) så jag fick ligga bredvid lådan och försöka undvika att bli sedd. Fanns ingen plats att sitta, fanns inga säten att sitta i. Faktiska ganska skojjit :) hade nog inte klarat att ligga i en sån där liten mörk koffert, since jag har klastrofobi ;)

Inga kommentarer: