måndag 27 augusti 2012

Lake Keepit

I torsdags åkte vi alla utbytesstudenter i distrikt 9650 iväg på ett läger till Lake Keepit och det var verkligen jättekul!!! Alla är lika sociala och ingen var blyg och tyst så vi hade verkligen skitkul!

Torsdag 23/8
Var hemma från skolan eftersom min Rotarypresident skulle hämta upp mig vid 2 och jag kunde inte komma hem från skolan (Rob och Jen var i Sydney) så jag fick ju tyvärr vara hemma ;) I bilen på väg till Tamworth gav Shirley (min consellour) en plastpåse med en massa pins i, hon sa att hon hade märkt att ala utbytesstudenter hade en massa pins på kavajen och hon hitta dessa i en byrålåda hemma. Hur sött är inte det???? :D
I alla fall så var jag och Victoria de sista som de hämta upp och det tog ungefär en timme med bussen och sen var vi framme på Lake Keepit. Det första vi såg var 2 pelikaner som flög över oss. Det var kängurur överallt och marken var full av Roo-Poo :) Alla tjejer sov i ett rum med 7 dubbelsängar :)


Det fanns knappt en gräsplätt som man inte såg en känguru på innan man åkte (eller flera ;) )
Fredag 24/8
Efter frukost hade vi en "Rotarylektion" där vi fick en goodiebag var med Australiska grejor i :) Påsen innehöll en liten flagga, ett paket Timtam, en Koala godis, barntatueringar med aus-flagga, Anzac kakor, en "Rotarybok" med typ regler etc, en ordlista för Australisk slang m.m.
Efter lunch hade vi aktiviteter då vi gjorde jättesvingen som var som en giganstisk gunga. Alla andra drog upp dig 18 m och sen svingade du :D Sen cyklade vi en snabbis runt lägret och det fanns massor med kängurur! Då talar jag flockar på 15 st som hoppade länge med strandkanten!
På kvällen satt vi i vårat rum och käka en massa TimTam, maraboou och en australisk choklad :D Mumsig men onyttigt och stökit!

Jättesvingen :)

Mitt rep snurrade runt mig hela tiden på väg upp så jag såg la lite halvknäpp
Victoria (Schweiz), Sylvia (Spanien) och Ana (Brasilien)

Jättesvingen

Ja så här nyttiga var vi ungefär

Inte jättestädat va? Men äh vi hade kul så vad då???
Så här satt vi nästan varje kväll och prata eller så satt vi uppe i sängarna, typ 3 i varje :)
Lördag 25/8
Här hade vi som vanligt Rotarygrejs på förmiddagen och på eftermiddagen paddla vi kanot :) Var 2 kanoter som satt ihop så det blev 6 pers per dubbelkanot. Vi paddla ut en sväng och sen fick vi hålla ihop alla kanoter samtidigt som vi skulle byta platser i kanoterna om vi ex, bodde på en gård. Fick ha på mig solskyddsfaktor 30 och blev fortfarande lite rosa :/
Sen hade vi bågskytte vilket var jättekul men väldigt svårt!  Efter bågskyttet bytte alla utbytesstudenter pins med varandra och satte fast dem på våra kavajer. Alla studenter som åker med Rotary gör detta, och kavajen blir ganska tung :)
På kvällen hade vi en "fin" middag med våra snygga kavajer där alla utbytesstudenter skulle hålla en presentation på 3 min. Det gick faktiskt ganska bra :)

Mao från Japan och Josela fron Argentina

Haha Diana låtsades att hon blev träffad av pilen


JP (brasilien) och Antonio (tyskland) skjuter pil

Alla utbytesstudenter i 9650 

Anita från Italien och Fran från Frankrike 

Jag & Anita
Söndag 26/8
Rotarygrejs och sen klättrade vi klättervägg i olika lag. I ett lag så klättrade en person medan de andra 4 el. 5 höll personen uppe i repen/selen genom en sele, typ som ett hundspann. tyvärr så tog det ju ett tag innan vissa kom (fick komma) ner p.g.a. sina lagkamrater :) Efter det så lärde vi oss att kasta boomerang :) Vilket inte var alls svårt om man tog i lite :)
På kvällen hade vi en lägereld och distriktsordföranden spelade på en didgeridoo samtidigt som vi fick spela på boomeranger! Var så himla mysigt och ingen av oss ville att det skulle vara sista kvällen!!!
Vi var tvungna att lägga oss tidigt eftersom vi skulle upp tidigt men ja vi kom ju inte riktigt i säng förrän vid 1. Vi försökte vara tysta eftersom vi hade Jem och Bob bredvid oss och så fort vi trodde att vi hörde någon som gick utanför dörren så kasta alla sig i sängarna för att gömma sig! Åh vad roligt vi hade!

Klättring, så här såg laget ut när de "höll" den klättrande uppe

Klättring på hög nivå ;)

Antonio kastan boomerang

Antonia (österrike) och Fran (som spelar rugby :D )

Bryan spelar didgeridoo, SÅÅ COOLT!

Helene från Norge och Hassan från Finland
Måndag 27/8
Fick gå upp halv 7 för att städa rummet och käka frukost. I bussen spela James en CD med en massa versioner av australiens nationalsång och en del var ganska bra så alla studenter satt och sjöng och Antonio vifta med sin aus-flagga :D
Haha Sylvia får mig verkligen att le på den här bilden!
Även Emelie från Danmark

1 kommentar:

mams sa...


jag vill också åka som utbytes finns det för mammor??? LOVE