fredag 3 augusti 2012

J for Jeans

Idag var det J for Jeans-dag i skolan vilket betydde att man inte behövde ha på sig skoluniformen, vilket kostade en dollar. Värt det!!! Kunde gå vanligt, komma in i bilen smidigt utan att behöva vrida sig in och slippa lyfta på kjolen när jag går i trappor!!! :D Me like! Sen höll vi i SRC (min ROLLCALL men jag tror att det typ är som styrelse elle nått) en barbeque på skolgården under lunch. Barbeque= grillad korv i en skiva vitt bröd, grillad lök men tomatsås(ketchup) eller barbequesås). en korv kosta 2 dollar tror jag att det var jättelång kö! Och alla pengar som vi tjänade in (uniform+grill) går till forskning om cancer eller typ barncancerfond, vilket är jättebra! Och jag tror att vi fick ihop drygt 550 dollar, vilket är typ 3 900 svenska kronor :)

Efter skolan/på eftermiddagen/på kvällen så skulle jag och Tess åka ut till Jen's (värdmamma) frisör och betala henne men när vi väl kom dit så kom Tess på att hon inte hade några pengar. Så vi åkte in till mataffären och håll tummarna att Jenni var där och det var hon men hon hade inga pengar på sig så vi fick åka hem igen.... Ne men det var kulit :)

Och nu ikväll har jag varit hemma själv (och lilla Barkley, vår lilla svarta kattunge) och käkat toast och lamington :D Och druckit Ginger Beer (obs är inte alkoholhaltad, typ ingefärsdricka med lite öl i eftersmaken, mamma det e lugnt! ) :)

Ne nu måste jag gå och knyta mig! Hon är 23.30 här nu och jag är görtrött!!!
See ya!

Inga kommentarer: